Wednesday 24 July 2019

KUCHING WITH MY GIRLFRIEND

Assalamualaikum and hi. Long time no see kan orang putih cakap. Huhuhu. Sorry dah lama tak active dan biarkan kesayangan blog sia berhabuk 😩 okay lah, kalini I janji takkan buat you berhabuk lagi kay 😘😜 Janji-janji manis kah ini ? HAHHA. Sebenarnya kan, banyak dah cerita yang tertinggal hm but it sokay, nanti I throwback semua kat sini kay. Tulis blog ni kan best tau tak, sebab dia simpan memory2 tu, nanti bila rindu, bila bosan, you baca balik and you akan gelak and say 'wah, seronoknya blog aku' HHAHAHHA. Tak angkat bakul lahh aish. 😤

Okay, cerita pertama yang aku akan cerita sebagai comeback ni, ceyh comeback bak hang. Acah teruk, macam la famous. Okay la, aku nak cerita pasal aku visited Sarawak. First thing first, im really sorry sbb aku tak ingat bila tarikh pergi dan berapa bayaran untuk masuk and semualah. Mungkin ada certain thing aku ingat, aku bagitau kay. Aku pergi Sarawak dengan member aku, her name Nabighah but i called her kak b. Yang pasti aku pergi sana 5 hari 4 malam, 3 malam tido di hotel and 1 malam tido di rumah member aku yang namanya Nazihah or Gee. Kitorang kat sana semua Gee ni yang bawakkan jalan2 pusing bandar Kuching, dia pom turut tido hotel dengan kitorang. Serious, beruntung boleh kenal dan kawan dgn Nazihah ni sbb dia jenis orang cakap senang dan mudah nak mintak tolong. Kalau aku boleh rate service dia, aku dah bagi 10/10 dah haa. Puji betul ni, ikhlas di lubuk hati huhuuu. Thankyou Gee 💓 


 Dalam toilet pom oleyh. Okay tak ? Pink gituww 😝

Ni lah dia Kak B. Huhiii 


Ice cream is my bae 😋

Tahun 2019 ni kan, masih ada lagi ka orang yg anggap Sarawak jer kena pergi sekolah naik sampan, tkde mall ke kat Sarawak, Sarawak ni hutan jer ker. Ishhh tak baik tau fikir macamtu. So, meh la kita tengok bagaimana keadaan Kuching, Sarawak yang sebenar. Betul ker yang macam perception of certain people to Sarawak.


Kuching WaterFront


Hi Im at Taman Sahabat


3 Ketul, Dari kiri, Kak b, Nana and Gee



Ok tengok gambar jela.

  
Em, i suka selfie la you. 😑
           

OK done at Taman Sahabat. Sini free jer. Takyah bayar apa2 k.     



Here we were at Sarawak Culture Village. Sapa yg masih student tu boleh pakai kad pelajar yer, mmg jimat sgt, kalau tak silap haritu kami dapat RM 15. Kalau tak silap lah. Lupa dah em. Harga masuk sebenar RM 50 kalau tak silap jugak 😆😂 Banyak betul tak silapnya. Huaaaa


 Nak tengok rumah panjang boleh lah kihkihhh. 


Hai ... kalau korang nak pakai baju gaya2 sarawak pom boleh kat sini. Tapi kena bayar la RM 10. Aku tak pakai pom 😂



 Ni video guys, tapi jd picture jer sbb besar sgt 😂 tak lepas nak duk dalam blog. apa aku nak cakap kat sini,kalau pegi Kampung Budaya ni, check dulu jadual persembahan tau sbb dia buat persembahan ni dua kali jer sehari. Rugi la korang kalau pegi tapi tak sempat masuk. 
p/s : korg takyah duk tekan butang play la mmg tkkn jadi. Nanti aku rajin aku edit semua video di Kuching. Janji dengan aku korang akan tengok tau huhuaaaa...


Now, i was at Muzium Kuching. p/s: takde kucing hidup pom kat sini. Kucing yang di awet ada. Tapi lebih kepada patung2 kucing laa. Jom tengok.


Eh hello kitty pom ada kihkihh. Kak B and hello kitti takleh dipisahkan 😵


Posing kit 😜


Actually, i took many pictures of cat exhibition in there. Em nak letak semua dalam ni mampuih laa. Silap hari bulan 10 muka surat blog di Kuching jer 😪



Ni pulak dekat India Street, baju kat sini murah2 gais.



Tuku kucing ni korang jgn risau, banyak jer kat Kuching tu. Pilih jer selfie dgn yang mana. Tapi kena buat-buat tak malu laa sbb ni dkt roundbout  😂 Kalau malu mmg takde gambar laa jawab dia.



Awak, tengok tuu 😤😷



Okay guys. Cukup la dulu utk malam ni kay. Nanti aku sambung di part 2. HEHEHE. Bukan senang tau nak tulis blog ni tapi senang jer kalau rajin. 😂 Yang susahnya banyak sgt gambar sampai taktau nak pilih yang mana. Goodnight semua .. Nah love utk korang yang sudi baca 💓















No comments:

Post a Comment

Day Trip to Singapore vs Bestie

 Hello, assalamualaikum. Semalam kan saja la scroll album lama, eh terjumpa pulak gambar masa jalan2 pergi Singapore, 2019 dulu 😂 Guys, kal...